Ми завжди нагадуємо батькам, що в роботі над мовним розвитком дитини головне – зацікавити малюка. Навчати, граючи.
Гра – один з головних інструментів логопеда. Ми пропонуємо комплекс ігор з пірамідкою, спрямований на розвиток дрібної моторики та мовлення, поліпшення концентрації уваги.
Регулярне проведення таких ігор у комплексі з логопедичними заняттями дозволяє зробити значний стрибок в процесі загального розвитку малюка та розвитку мовлення зокрема.
- “Вежа”. Збираємо пірамідку на дотик із закритими очима.
- “Покоти та закрути”. Катаємо колечка від піраміди по підлозі або один одному та закручуємо “дзигою”.
- Одягаємо на стрижень пірамідки гумки для волосся різного розміру.
- “Риболовля навпаки”. Це улюблена гра. Кільця-рибки потрапили на берег та потрібно повернути їх в воду. Спицю безпечніше брати з двосторонніми стопами.
- “Влучний стрілець”. Кидаємо кільця в відро, тазик, коробку. Намагаємося не переступати через лінію.
- “Чай з бубликами”. Сортуємо кільця за кольором та розміром. Червоній рибці бублик з малиновим варенням, фіолетовому крабу – з чорничним та ін. Великій матрьошці найбільші бублики, середній – менше.
- “Пальчиковий театр”. розігруємо казку “Три ведмеді”. Ведмедів підбираємо за розміром, а для Марійки – червоне кільце (під колір сукні). Вбираємося в браслети.
- Малюємо сюжети, де не вистачає круглих деталей. Потім з кілець пірамідки підбираємо за розміром колеса машин, коми – сніговикам та ін.
- Беремо різнокольорові паперові трафарети кілець, підбираємо до трафарету кільця за кольором.
- “Поїзд”. Беремо різнокольорові іграшки – це будуть пасажири. Розсаджуємо пасажирів по вагонах, для кожного – свій колір.
- Прибираємо стрижень пірамідки, вигадуємо нові стрижні для пірамідки з підручних засобів.
- “Доріжки”. Викладаємо доріжки від мами качки до каченяти. Спочатку просто, потім – від більшого до меншого. По дерев’яній доріжці можна пройтися босоніж.
- Скачуємо кільця з гірки – чиє далі покотиться. Катаємо та крутимо на олівці. Викладаємо всі кільця, запам’ятовуємо, одне непомітно ховаємо. Яке покотилося? Вигадуємо, на що схоже кільце, що покотилося. Наприклад, червоне – помідор, сонце на заході та ін.
- Cкладаємо кільця в мішок. Засовуємо руку в мішок та знаходимо на дотик верхівку, найменші та найбільші кільця.
- Катаємо кільце на шнурку, нахиляючи його то в одну, то в іншу сторону. Закручуємо. Ловимо не сходячи з місця. Нанизуємо “намиста” з кілець та катаємо їх всі разом. Прив’язуємо до ніжок стільця та граємо в рахунки.
- Обводимо кільця на аркуші паперу. Для першого завдання кольори збігаються, та кільця потрібно розкласти за кольором. Для більш складного – кольори не збігаються, та кільця розкладаємо тільки за розміром. Кола можна потім зафарбувати або заліпити пластиліном.

